Dear Sheikhs & Popes : Can you shut the fuck up ?

Frankly … as an Egyptian , I wish I have the ability to deliver this message to Egypt pope : SHUT THE FUCK UP . Egypt’s pope  appeared last night on Egypt state TV , on which he announced :

We called the president, we told him we are on his side , so do all the people of Egypt . May God protect him for Egypt .

Similarly Sheikh Saeed Amin Ammer told the Shourok : I refuse to consider the peaceful protests and strikes as a halal (permitted) way of demonstrating .

He added :

There are  no protests in Islam !!

It is obvious that Al-Azhar  as well as the Christian Coptic church  are part of the regime .. which should be brought down by the fists of the courageous Egyptians .

Dear Sheikhs and Popes : You are siding with a cold-blood-killer , who killed hundreds in the past few days and tortured thousands during the past thirty years .. This is not about Islam or Christianity .. It is about your existence .. Your Power …. You have let us down for so long … You didn’t stand up for the people – your people -when they needed your help the most.

Al-Azhar is no longer my representative …. You are no longer our representatives … POWER TO PEOPLE

Advertisements

4 comments

  1. من حق أي كان أن يعبر عن رأيه إلا إذا أحببت أن تسير على الخطى المباركية.
    إذا كان البابا شنودة وهو من أكبر ممثلي المسيحيين في مصر يقف مع حسني مبارك فليفعل وليتحمل هو نتيجة قراره. وأما هذا الشيخ الذي ذكرته والذي أسمع اسمه لأول مرة فهو يمثل نفسه فقط. للأسف لم تكن منصفا فقد تجاهلت الشيخ القرضاوي ونزول الشيخ صفوت حجازي مع الناس وموقف الشيخ أحمد حسان ونزول د.عمرو خالد مع الناس، وكلهم يدعمون انتفاضة الشعب ويباركونها.
    إذا إنت ما بتحب الدين وبتتبنى فكر معين فإنت حر بس الناس مو هبلة يا أخي !! بكفينا استعباط.

    1. لا بتكلم عن الأزهر كمؤسسة رسمية .. مش بتكم عن الأزهريين كلنا شفنا أزهريين بالجبة و القفطان في التحرير و كان مشهد وطني بامتياز و خصوصاً مع وجود قساوسة و راهبات و الشخص اللي بتكلم عنه هو على رأس لجنة الفتوى في الأزهر .. الإنتقاد للمؤسسات هنا .. موقف حسان ما كنش مع المتظاهرين من البداية لأنه بالأساس بيفتي بحرمة الإضرابات و الإعتصامات لكنه كان خايف الناس تروح عند القصر الجمهوري … و زي ما الشيوخ اللي سيادتك ذكرتيهم أيدوا على الرغم من تخاذل الأزهر في قساوسة نزلوا على الرغم من تخاذل الكنيسة القبطية الأرثودكسية .. لأن في ظل نظام مبارك تحول الازهر و الكنيسة الأرثودكسية لمؤسسات تابعة للدولة … و ده واقع ما حدش يقدر ينكره من أيام الشيخ طنطاوي الله يرحمه … الفكرة مش في تأيدهم لفكر مبارك الفكرة أنهم استخرصوا دم عشرات الشهداء .. ده سبب النقمة ..في الأحوال العادية ما يفرقش هما يؤيدوا مين ..لكن حين يسيل الدم و يقتل الناس .. الموضوع مختلف

  2. من حقه يقول رايه هو مؤيد لمبارك هو حر مش معنى انه مختلف مع بعض الناس انه “يخرس” لازم يبقى فى حرية تعبير من غير تخوين و اهانات

    1. الإعتراض مش أنه مؤيد أو معارض لمبارك … الإعتراض أنهم باعوا دم الناس !! و سكوت رجال الدين تحديدأً على القتل هو مشاركة في القتل ..لكن نعم هو خان ثقة الناس في المؤسسات الدينية بقت مؤسسات الرئيس المخلوع ..لاحظي أن ماقلتش نفس الكلام على الأشخاص العاديين اللي أيدوا مبارك في البداية

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s